طراحی و ساخت اپلیکیشن های خدماتی...

طراحی و ساخت اپلیکیشن های خدماتی اندروید و ios

ساخت اپلیکیشن خدماتی اندروید و ios

در نگاه اول شاید این سوال رو از خودمون بپرسیم که چگونه از فضای بوجود آمده در حوزه اپلیکیشن های موبایل استفاده کنیم؟

با جست و جو کردن در اپلیکیشن های که در ایران به نتیجه خوبی رسیدند مطمئنا نام برنامه هایی مثل: اسنپ، تپسی، الوپیک، دی جی کالا، فیدیبو، پرگار، قرآن صوتی، کارجو پلاس و… در صدر برنامه های در بخش خودشون برخورد می کنیم.

طراحی و ساخت اپلیکیشن های خدماتیبا توجه به این که در هر دوره زمانی یک یا چند اپلیکیشن مورد توجه کاربران قرار می گیرند، چند ماهی می شود وقتی که تلفن بخش سفارشات مشتریان شرکت که به صدا در می آید، خود را برای این موضوع آماده می کنیم که مشتری تقاضای یک طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی را دارد. در یک برهه از زمان، اکثر مخاطبان، تقاضای طراحی اپلیکیشن مانند تاکسی یاب مانند اسنپ یا تپسی داشتند. بعد از ورود این دو اپلیکیشن به بازار، گویا چراغ های زیادی در ذهن ها روشن شده بود. با آنها که صحبت می کردیم، میدیدم که برخی از چراغ های این ذهن ها قرمز است، برخی سبز. اکثر انها نور های کم فروغی بودند که از پس هیجانات بازار ناشی می شد.

واضح تر بگویم، برخی سرنوشت تلخ اژانس های سطح شهر تهران بزرگ را دیده بودند و دریافته بودند که چگونه ممکن است یک شبه یک اپلیکیشن موبایل می تواند کسب و کار های سنتی را به خطر بیاندازد. برای این آژانس ها و تاکسی تلفنی ها کار از خطر هم گذشته.در مدت ۶ ماه حجم عظیمی از سنگ اندازی ها برای اپ های اسنپ و تپسی، نشان از تحولات عظیم و سود و زیان های بسیار بود. کار حتی به رسانه های خارج از کشور هم کشیده بود. از طرفی برخی افراد تهدیدی نمی دیدند، بلکه به این فکر بودند تا کسب و کار جدیدی ایجاد کنند. یعنی فرصت های جدیدی بیافرینند و این فرصت ها را تبدیل به یک کسب و کار نو در این دوره زمانی تبدیل کنند.

طراحی و ساخت اپلیکیشن های خدماتی

داشتن اطلاعات کافی در باره مسیر یک پروژه از شروع تا به ثمر رساندن آن امری ضروری است. در این میان اکثر افراد، ذهنیت مبهمی از فضای مساله داشتند. بسیاری از این افراد بعد از چند جلسه حضوری و یا تلفنی، و دادن مشاوره به آنها، به این نتیجه می رسیدند که کار سخت تر از آن چیزی است که در ابتدا به آن می اندیشیدند. خودمان با دست خودمان مشتری را می پرانیم !!!

واقعیت این است که اگر یک طراحی اپلیکیشن موبایل در شرکت  شکست بخورد، فقط شکست برای مشتریان ما نیست. به قول معروف یک لکه سیاه در کارنامه ما نیز خواهد بود. فرقی هم ندارد که چه کسی و یا کسانی باعث این شکست هستند. شکست، شکست است.

در ادامه به صورت دقیق تر به مسأله طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی، مزایا و معایب آن می پردازیم. نقاط حساس، موارد فنی، و زوایای وجود دارد که شاید از چشم شما پنهان مانده باشد.

سه ضلعی ابزار،اجرا و بازاریابی

طراحی و ساخت اپلیکیشن های خدماتی

گام اول در راه اندازی این استارتاپ های خدماتی داشتن برنامه ریزی هدفمند برای رسیدن به موفقیت می باشد.

چرا که چگونگی تخصیص منابع از جمله منابع مالی، انسانی و … در ابتدای امر بسیار مهم است و بسیاری از ایده های خوب به علت نداشتن برنامه ریزی مناسب در حوزه با شکست مواجه شده اند.

۱-ابزارکار شما یا همان سیستم نرم افزاری پروژه

طراحی و ساخت اپلیکیشن های خدماتی

 این بخش مربوط به گروه برنامه نویسی پروژه شما است که باید از تجربه خوب و تخصص لازم در حوزه های پیش روی پروژه برخوردار باشند و بتوانند تا پایان راه در کنار تیم اجرایی پروژه باشند. صرفا پیدا کردن ارزان ترین تیم برای انجام پروژه انتخاب مناسبی نیست، زیرا در صورت عدم انتخاب مناسب در این حوزه برگ شکست خود را امضا نموده اید و تجربه تلخی را در پیاده سازی رویاهای خود تجربه خواهید کرد.

یادمان نرود که یک نفر نمی تواند از عهده این مسولیت سنگین بر آید و نرم افزار مورد انتظار شما را طراحی نماید، چون در مهندسی نرم افزار نیز ترکیبی از تخصص های مختلف می تواند منجر به موفقیت گردد.

تیم طراحی اپلیکیشن موبایل گروه موبی سافت این تضمین را به شما می دهد که با داشتن تجربه و تخصص های لازم بهترین تجربه را برای اولین قدم موفقیت خود داشته باشین.

۲-اجرا و راه اندازی پروژه

مهمترین مسأله ای که از دید مشتریان ما پنهان می ماند، این است که طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی موفق نا محسوس تر از آن چیزی هستند که شما به آن می اندیشید.

برای مثال خود را جای استفاده کنندگان این سرویس ها بگذارید. انچه که برای آنها مشهود تر است، خدمات آنها است. کیفیت خوب خدمات مسافربری آنها بسیار مشهود تر از کیفیت خوب اپلیکیشن آنهاست. هزینه ای که شرکت هایی مانند اسنپ و تپسی برای کیفیت سرویس های خود صرف می کنند، با هزینه توسعه اپ انها به هیچ وجه برابری نمی کند. کمتر پیش می آید که وقتی یک تعمیر کار لوازم منزل، به خانه تان می آید، بگویید از کار او رازی هستم، چون شماره تماس وی رند و دم دست و راحت است!!! وابتدا مجذوب کیفیت کار او می شوید.

۳-بازاریابی و تبلیغات

پیش بینی نحوه بازاریابی استارتاپ خود را در ابتدای کار بکنید، چرا که رقیبان شما نیز در رقابت با شما شانه به شانه حرکت می کنند. اگر شما گنج هم در اختیار داشته باشین ولی نتوانید به دیگران اطلاع دهید، آن گنج نیز ارزش خود را از دست می دهد. حتی هزینه تبلیغات برای اپلیکیشن های اسنپ و تپسی، چندین و چند برابر هزینه ساخت آن اپلیکیشن ها ست.

از لحاظ فنی نیز نقطه تمایز طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی با همتایان ارتباطی خود، مانند ارتباط تلفنی و یا وب سایتی، استفاده از قابلیت لوکیشن گوشی های مشتریان است. به این نوع از سیستم ها، اصطلاحا جی ای اس gis گفته می شود. در سطح جهانی اپلیکیشن های موبایل مطرحی وجود دارند، اپ هایی مانند اوبر که همانند اسنپ در زمینه جابجایی مسافر فعالیت می کند. گاپون در کشور هندوستان  و فنی در کشور عربستان از نمونه هایی هستند که در غرب آسیا توانسته اند موفقیت های خوبی بدست بیاورند. مای بیلدر mybuilder یکی از سرویس دهندگانی است که در زمینه ساخت و ساز و تعمیرات توانسته در سطح جهانی خود را مطرح کند. اما در حال حاضر که مشغول نگارش این مقاله هستم، اپ های ایرانی فقط توانسته اند در زمینه حمل و نقل به سطح بالایی از شکوفایی برسند.

  چنانچه تمایل دارید که وارد این صنعت شوید، احتمالا این سوال برایتان پیش میاید که روند و مسیر کار به چه شکل است. نکته مهم این توسعه، واقف بودن به نوع خدماتی است که قرار است به صورت سیستمی، تحت موبایل اپ ها توسعه یابد. اما چنانچه به حوزه خدمات مورد نظر تسلط ندارید، پیشنهاد میکنم کار را به صورت مشارکتی با افراد دارای تخصص شروع کنید.

جهت سفارش و طراحی اپلیکیشن اندروید و ios  خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آدرس ما :

تهران – میرداماد – خیابان نساء

درباره نویسنده: حامد فیروزپور

علاقه مند به وردپرس هستم در زمینه کار با سرورهای لینوکسی و همچنین بهینه سازی وب سایت ها فعالیت می کنم.

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *